måndag 29 september 2008

Noll tålamod...

Trött i kroppen, trött på jobbet och trött på elever. Idag känns ingenting kul med jobbet och jag vill bara få gå hem. Men inte än på ett antal timmar. Slutar 19:30 ikväll. Hur kul är det egentligen?

Fast jag vet att jag inte borde klaga. Det finns dom som inte har något jobb alls och jag älskar faktiskt det jag gör, men kanske inte alldeles översvallande idag...

Skulle haft en elev nu, men hon har inte behagat dyka upp och hon har inte hört av sig. Återstår att se om de två övriga kommer. Sångensemblen har jag ställt in idag, men jag har ungdomskören vid 18. Jag gillar dom - så länge dom inte pratar för mycket. Och jag vet inte riktigt hur mycket jag orkar med dom ikväll. Och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med dom på övningen. Jag tror jag ska köra en del andning och klang. Ibland brölar de mest på och lyssnar inte på varandra och då kan det låta smått spännande faktiskt...

Så fröken Dahl med noll tålamod och med typ 25 pratiga tonåringar känns inte som en helt lysande kombination idag.

Kram Cece

Inga kommentarer: