torsdag 11 september 2008

jobbat färdigt för den här veckan

Vet inte riktigt om det går att kortfattat förklara vad som har hänt på jobbet, men jag ska göra ett försök. På grund av vissa problem med en del chefer så har vi nu hamnat i ett läge då vi inte har någon chef... Omorganisation heter det tydligen med ett fint ord.

Nu ska vi istället ha två kontaktpersoner som vi som kollegium ska vända oss till och de i sin tur ska vända sig till kulturchefen. Känns smått spännande. Vi har fått höra att det är på obestämd framtid, men om det är sant så känns hela situationen som konstgjord andning och snart är det nedlagt. Men samtidigt så kan jag inte annat än att ge det en ärlig chans och hoppas på det bästa. Smått rörigt är det i alla fall.

Då känns det betydligt bättre på mitt andra ställe. Nu har jag träffat alla elever där och så smått kommit igång. Finns mer noter nu än tidigare och pianot kommer att stämmas nästa vecka vilket är stooooor glädje. Man mår fysiskt illa när man tar vissa toner.

I morgon är jag ledig och det ska bli så skönt! Har några smågrejer bara som jag måste fixa med, annars ska jag nog mest bara ta det lugnt och filosofera över livet. Kanske kolla på Oprah - det var grymt länge sen.

Undrar om det är fler än jag som har gamla spöken som man med jämna mellanrum måste fajtas med. Jag vill i alla fall tro att jag inte är ensam om det, man bara inte pratar så mycket om det. Och det kanske är korkat av mig att "berätta" om det här - jag vet inte, men om jag kan underlätta för nån som tror att du är ensam om att bråka med din hjärna, så är det värt det.

Kram Cece

Inga kommentarer: