söndag 21 september 2008

Söndagkväll och jag är seg

Är helt slut och tom i huvudet. Som bekant så har jag ju repat hela eftermiddagen i kyrkan och kom hem nu för bara tio minuter sedan. Men det har gått riktigt bra så det känns väldigt lugnt inför helgen. Ser fram emot det jättemycket.

Mitt under repet så får jag ett sms från en gammal klasskompis. Gick gymnasiet ihop och har inte haft nån kontakt sen vi tog studenten. Hittade varandra på facebook, har chattat lite på msn och så igår ringde hon och vi pratade i kanske tio minuter. För grejen är den att en tjej vi gick med har varit sjuk i cancer, riktigt dålig och nu idag vid lunch så somnade hon in. Lämnade efter sig man och två små barn.

Det känns så onödigt på nåt vis att någon så ung ska dö. Det finns inget logiskt i det och det finns inget som är rätt i det. Har inte haft nån kontakt med henne på en massa år, men det känns ändå väldigt, väldigt tråkigt. Jag hoppas att hon får vila i frid.

Nu ska jag skicka iväg ett mail - kul för er att veta... och sen ska jag försöka varva ner. Har varit mycket den här helgen och det känns lite surt att jag ska jobba i morgon igen. Men det är ju det som är livet. Vara ledig några dagar och sen så jobbar man. Det är bara till att gilla läget.

Kram Cece

Inga kommentarer: