söndag 7 september 2008

lugn söndag...

Har inte gjort många knop idag. Först möte och sen lunch med Camilla och David. Sov dåligt i natt så jag mådde lite märkligt på förmiddagen, så när jag väl kom hem och satte mig i soffan somnade jag framför tvn. Otroligt skönt och nu i efterhand märker jag att det verkligen var nödvändigt. Nu är jag lite mer människa än vad jag var innan.

Vet du - det finns en del ord i vårt språk som jag inte tycker om att använda. Det är orden "måste" och "borde". Varje gång jag hör dem så blir det så betungande. I fredags till exempel så borde jag ha arrat lite körnoter till mina körer. Det gjorde jag inte - jag städade och tvättade istället, vilket har gjort att jag måste göra det ikväll. Inte helt rutinerat - jag vet, men så är det. Och genast känns det hur jobbigt som helst och jag bara skjuter det framför mig.

Om en liten stund ska jag åka ner till kyrkan och repa inför församlingslägret med ungdomarna och efter det ska jag öva inför nästa söndag då jag ska spela till två tjejer som ska sjunga. Vilket gör att jag kommer att vara hemma igen vid nio... Och då blir det till att sätta sig vid datorn och jobba.

Kram Cece

Inga kommentarer: