måndag 15 september 2008

Huvudvärk? Absolut...

Ibland är mina elever små söta änglar som gör precis som jag vill och de är tysta och fina. Men ibland - läs idag - är de små monster som bara inte vill väl i livet. Ikväll när jag hade ungdomskören så drev de mig till vansinne! Jag hade redan huvudvärk innan och den blev inte direkt bättre efter en och en halv timme med 25 tonåringar. De pratade hela tiden och inte med en normal ljudnivå. Det var till och med så att några av killarna reagerade. Vet inte vad jag ska göra med dem...

Och nu när jag kom hem så ringde jag till supporten på bredbandsbolaget - de hade fel adress till mig på fakturan... Ingen kö överhuvudtaget så jag rekommenderar att ringa till deras support runt åtta.

Har surfat runt på lite bloggar och läst och nu ska jag ta och ikläda mig mina grå mysbrallor, min flanellpyjamaströja och mina duntofflor. Ta två panodil och sen sätta mig resten av kvällen i soffan och kolla på halvtimmeskomedier. Hade tänkt ta en promenad, men med tanke på mitt status så hoppar jag över det. Tar det i morgon istället.

För övrigt så börjar jag åka buss till jobbet från onsdag. Blir en och en halv timme där jag bara kan softa och varva ner - ska faktiskt bli lite skönt. Är grymt trött på att bilpendla nu. Så nu har jag tänkt att jag ska plöja lite böcker. Har börjat om med Stieg Larsson nu, men sen så vet jag inte riktigt. Förslag någon?

Kram Cece

Inga kommentarer: