tisdag 16 september 2008

Fortfarande inte så värst djup

Ungarna i min barnkör är helt bedårande! Tänk er själva - 18 stycken lågstadiebarn som bara är så söta och blir så stolta när jag lyckades med konststycket att lära mig deras namn. Nu återstår bara att jag ska komma ihåg namnen till nästa vecka, och veckan därefter, och veckan därefter. Har tagit kort på dom och skrivit deras namn under så jag har att plugga på.

Dagen idag har varit betydligt bättre än igår. Ingen huvudvärk och jag vaknade pigg i morse. I morgon går min buss vid halv nio så jag måste gå upp rätt tidigt. Fast det finns säkert några av er som inte tycker det är så tidigt att klockan ringer kl 07:00. På torsdag däremot - då är det tidigt på riktigt. Då går bussen från stationen 06:55, vilket innebär att jag måste gå upp senast 05:45. Men om jag känner mig själv rätt - vilket jag tror att jag gör vid det här laget, så kommer jag gå upp strax efter 06:00 och ha smått panik här hemma för att hinna göra mig i ordning och hinna till bussen. Jag får återkomma om mina tidiga morgnar så småningom.

Trodde jag hade en ganska så lugn fredag och lördag framför mig, men idag insåg jag att jag inte har det. På fredag förmiddag ska jag och Pernilla till Hjo och handla lite, vid tolv ska jag träffa Marie för en lunchfika, och på eftermiddagen ska jag träffa Sofia för en promenad och kaffe. Kvällen är inte bokad än och jag har inga större planer på att göra så mycket. Men nåt blir det...

På lördag ska jag och Veronica ev träffa Emma på dan och sen på kvällen har jag lovat att hjälpa till med lite prylar i kyrkan. Och på söndag blir det först möte och sen kl 15:00 blir det rep inför församlingslägret. Kommer nog hålla på hela eftermiddagen och kvällen och sen på måndag är det dags att börja jobba igen...

Känns inte som att jag kommer att känna mig så utvilad efter den här helgen. Får passa på när jag sitter på linje 1 mellan hemmet och jobbet helt enkelt.

Igår kväll somnade jag före 23:00 och jag funderar på att köra samma taktik ikväll. Då kanske jag inte är så bedrövligt trött när klockan ringer tidigt i morgon. Hm, inga större eller djupare funderingar här ikväll märker jag men varför vara djup hela tiden? Det är jag tillräckligt ändå.

Kram Cece

Inga kommentarer: