onsdag 3 september 2008

Nån som är trött??

Inte jag i alla fall. Och jag förstår inte hur det är möjligt. Den senaste veckan har jag totaldäckat redan vid tio och det är inte vanligt för att vara mig. Trodde i min enfald att nu äntligen har mina sömnproblem vänt. Men med tanke på att klockan nu är 01:00 och jag knappt har gäspat de senaste timmarna så...

Igår natt så somnade jag i soffan framför tvn. Vaknade kvart över fyra och var lite lagom stel i nacken. Förflyttade min kropp till sovrummet och stensomnade inom en minut och vaknade inte förrän klockan ringde vid nio. Kanske sovit för mycket? Ja, inte vet jag. Jag vet bara att jag borde sova snart, helst nyss.

Som tur är har jag inte så många elever i morgon. Bara kören vid halv sex till sju. Gymnasieeleverna har friluftsdag så deras undervisning startar på torsdag. Men jag ska ändå förbi gymnasiet och droppa av lite noter och få schemat och lite sånt. Gör väl en del planering också skulle jag tro. Kan ju va bra att va lite förberedd när eleverna kommer.

Nä - nu ska jag stänga av datorn, för andra gången ikväll och istället för att lyssna på datorns surr, ska jag lyssna på regnet som strilar ner på träden utanför mitt fönster. Jag tycker om när det regnar - i alla fall så länge man slipper gå ut.

Kram Cece

Inga kommentarer: