tisdag 16 september 2008

Inga djupa funderingar

För ovanlighetens skull så är jag redan uppe och i ordning. Vet inte när det hände senast en vardag. Har varit ute och fixat lite ärenden och nu är jag tillbaka hemma igen och har mailat lite. Ska kolla på Oprah om en halvtimme tänkte jag och sen vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på.

Känns nästan konstigt att jag är pigg så här dags. Brukar alltid va i koma, kanske har att göra med att jag somnade vid elva igår. När klockan ringde vid nio var jag pigg och utan huvudvärk. Hoppas den håller sig borta hela dan också. Har ju en kör nu ikväll också, mina 20 lågstadieungar... Men de är söta. I alla fall för det mesta.

En tanke slog mig förut... Vad sjutton är det för fel på oss tjejer som hela tiden måste ha toalocket nedfällt? Eftersom jag bor själv så har jag mitt lock som jag vill och vet inte om jag kommer att störa mig på om locket är uppfällt när jag nån dag kommer att bo med nån. Ärligt så vet jag inte ens hur jag har det nu...

Men snälla nån - slappna av lite. Det har inte slagit dig att din sambo/man vill ha locket uppfällt? Vad sägs om kompromiss? Ni kanske kan köra med varannandag principen. En dag får du ha det nedfällt och nästa dag får han ha det som han vill ha det och sen kan ni varva.

Och seriöst, om det nu stör dig så mycket att locket är uppfällt, hur jobbigt är det att fälla ner det? Hur många sekunder extra tar det för dig?

Och förmodligen finns det en del saker som din man stör sig på när det gäller dig, så slappna av lite. Fast det kanske är lätt för mig att säga som är singel...

Kram Cece

Inga kommentarer: