tisdag 2 september 2008

Duktig eller inte duktig

Upplägget på kvällen blev som följer. Åkte bort till mamma och pappa direkt efter jobbet och hämtade några matlådor med pannkakor, käkade lite med dom, hem och donade och sen en promenad och nu sitter jag här - pratar med Karla på msn och ska snart sätta mig vid tvn.

Och när jag var ute förut så funderade jag lite. Det var faktiskt lite svårt med tanke på att jag lyssnade på ljudbok samtidigt, fast kanske nyttigt för mig... I alla fall - det som slog mig var att jag tyckte jag var så duktig. Har inte ätit godis eller kakor på två dar och nu ikväll var jag ute och gick i 45 minuter, och bara för det tyckte jag att jag var duktig.

Och varför ska man höra att man är duktig bara för att man är ute och går? Eller bara för att man inte äter godis? Det är ju upplagt för att man ska få dåligt samvete för att man äter kakor. Kakor är gott och inte så värst farligt - i alla fall inte om man äter det med måtta.

Vet inte om min tanke är så tydlig eller om ni förstår vad jag menar - ni tappra läsare av denna blogg... Resonemanget i min hjärna är helt logiskt, men det är inte alltid jag får fram det på ett vettigt och konkret sätt. Så jag ger upp nu.

Kram Cece

Inga kommentarer: