måndag 29 september 2008

Det var inte så bra...

Jag, mitt tålamod och mina elever i ungdomskören - det var ingen bra kombination... Jag blev arg på dem och skällde på dem. Eller jag skällde väl kanske inte, men jag markerade väldigt, väldigt tydligt att jag inte accepterade hur de betedde sig. Och efter pausen så bad de om ursäkt och var änglar. Tog ett snack innan jag släppte iväg dem och frågade om de förstod varför jag hade förlorat tålamodet och det gjorde dom. Och när jag förklarade för dom att det här var första gången sedan jag blev färdig sångpedagog som jag blev arg på mina elever så tystnade de ännu mer och jag tror att de förstod. Det återstår väl i och för sig att se om så är fallet nästa vecka.

Nu ska jag sätta mig i soffan, kolla på idol och äta lite kvällsmat.

Kram Cece

Inga kommentarer: