söndag 14 september 2008

Facebook

Ibland funderar jag på fenomenet facebook. Jag är inloggad rätt så ofta och jag tycker det är ett enkelt sätt att hålla kontakt med personer som man inte träffat på länge. Har haft kontakt med folk som jag inte träffat sen högstadiet, eller såna som jag umgicks med för fem år sen, men sen tappat kontakten med.

Så jag tycker i det stora hela att det är positivt med facebook. Men så har jag insett att det är ju värsta skvallerbyttan! Inom loppet av några minuter så sprids den informationen man lagt ut till ett otal människor. Så man får va lite varsam på vad man skriver för ibland vill man inte att alla ska veta allt.

Igår när jag och Victoria satt och drack kaffe hemma hos hennes mamma, klurade vi på vad vi skulle kunna skriva på facebook bara för att se hur snabbt ett skvaller sprids. Så vi får väl se vad som dyker upp på hennes eller min profil...

Fina, fina Victoria! Det var sån glädje att träffa dig igår och jag blev helt varm i hjärtat när du ringde. Förgyllde hela min dag faktiskt. Sen orkade jag inte träffas så länge - blev för mycket intryck och jag blir lite okoncentrerad och rastlös då. Åkte hem och färgade håret istället vilket ni redan vet. Resultatet lade jag ju ut igår :-)

Har haft en halvbra dag. Mår jätteilla just nu och ska nog försöka sova men det är rätt mycket tankar i hjärnan så vi får väl se hur jag lyckas. Somnade på soffan hemma hos mina föräldrar i eftermiddags - hur skönt som helst! Och jag är fortfarande lika slut så det kanske är en bra idé att försöka sova nu. Ska ju upp och jobba i morgon och vara sprudlande och inspirerande fröken. Börjar med en sångensemble i morgon och jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Får lösa det i morgon när jag kommer dit. Orkar inte tänka på det nu.

Kram Cece

Inga kommentarer: