onsdag 17 september 2008

Ettusentretton tankar och några till

Hur är det egentligen möjligt att så många tankar bara dyker upp? Jag förstår det inte. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg planerade jag att sova innan 23:00 och det började bra. Släckte lampan kvart i och stängde mina små ögon och inväntade den stora tröttheten.

Och hur gick det? Jo, med tanke på att klockan nu är 00:32 så gick det väl inte helt lysande. För så fort jag släckte lampan så var det som att alla tankar som jag inte hunnit tänka idag dök upp, alla på en och samma gång. Helt galet.

Och det är om allt och ingenting. Om jobbet, om att jag måste sova för att orka gå upp tidigt i morgon, om planering för läsåret, vilka låtar jag måste arra, allt som jag ska hinna med på fredag och i helgen, hur jag ska lägga upp det som jag är ansvarig för på församlingslägret, vilka kläder jag ska ha på mig i morgon, vilken jacka jag ska ta, vilken bok jag ska ta med mig och läsa på bussen, vart mina hörlurar till min iPod är...

Suck, blir trött bara jag läser vad jag just skrev. Men uppenbarligen inte så trött att jag kan sova. Så vad har jag gjort istället? Jo jag tassade in i sovrummet med en kudde och med täcket virat om mig och la mig där framför tvn, insåg att jag var lite hungrig och tassade ut i köket - fortfarande med täcket virat om mig, plockade fram några smörgåsrån som jag nu tuggat i mig. Smörgåsrån utan pålägg är nattmat som helt klart är underskattat.

Och nu som ett sista försök att rensa hjärnan sitter jag här vid datorn och skriver av mig det som jag tänkt de senaste timmarna. Inte alla tankar såklart - lite måste jag få hålla för mig själv, eller till vissa väl valda personer som får stå ut med alla mina tankar i mailen...

Känns nästan bra att jag inte ska köra bil i morgon, då kan jag blunda några minuter på bussen och ändå veta att jag kommer att komma fram utan att hamna i diket. Inte för att jag hamnat där nån gång och det är jag för övrigt väldigt glad över.

Kära tappra vänner som läser denna blogg - nu ska jag göra ytterligare ett försök att sova. Har förhoppningsvis minskat tankeverksamheten ett par hack.

Kram Cece

Inga kommentarer: