fredag 3 oktober 2008

Haft en rätt bra fredag

Tro det eller ej, men jag har haft en helt fantastisk dag. Kanske lite att ta i just vad gäller det fantastiska i att behöva gå upp halv åtta i morse för att bege mig till Tidaholm, men i övrigt har det varit riktigt bra.

Mötet gick förvånansvärt smärtfritt och vi fick en hel del gjort. Fick nyss ett mail såg jag med lite anteckningar - har inte gått igenom det än, sparar det till en annan dag. Tog en kaffe med Nina innan jag åkte till Skövde och köpte present till Johanna. Blev ett spel till deras Playstation. Hoppas det går hem... Fick tag på Simon också som just nu befinner sig i Lausanne på möte med jobbet, och han tyckte det var en alldeles lysande idé. Dessutom slipper ju han handla, jag å min sida får kräva in pengar :-)

Hann till Skövde lagom för att äta lunch med Veronica och Helene - lovely! Och sen blev det eftermiddagskaffe hos familjen Davidsson. Hon hade bakat en äppelpaj som var löjligt god och de hade dessutom glass som jag kunde äta - så snällt! Känns som om jag inte kommer behöva äta nåt mer idag...

Nu däremot, har jag planer på att börja röja på min balkong. Det är den 3 oktober och jag tror inte jag kommer att sitta och sola på min balkong fler gånger. Problemet är att det är fullt i mitt förråd så jag vet inte vart jag ska göra av alla prylar. Kan bli så att jag ställer några i vardagsrummet och möblerar om lite. Har inte klurat färdigt på det där än, men jag återkommer med bildbevis på hur det blev. Om det nu blir nån förändring.

Idag var det för övrigt begravning för en gammal kompis till mig. Vi gick på gymnasiet ihop och förra söndagen så tog cancern hennes liv. Ett tag så tänkte jag att jag skulle gå på begravningen, men samtidigt så har vi inte haft kontakt sedan vi tog studenten för 13 år sen. Jag skickade istället upp en tanke och bön för hennes man och deras två små barn som fortfarande är i livet. Gör gärna det du också.

Kram Cece

Inga kommentarer: