fredag 24 oktober 2008

Att våga

Tänk att det kan vara så svårt ibland att vet hur man ska göra. Att veta om man tar rätt beslut eller inte. Jag har ganska många gånger stått vid ett vägskäl och inte vetat hur jag ska göra. Vilket beslut är det rätta? Hur ska jag kunna välja mellan två alternativ som ser lika bra ut? Hur ska jag veta vilket som är bäst?

Jag tror att man i de lägena helt enkelt bara får ta ett beslut och sen lita på att det blir bra. Att våga ta de konsekvenser som det kan bli. Ibland tänker jag "vad är det värsta som kan hända?" Det är ju inte så att världen rasar samman... Oftast får ens beslut ganska så små konsekvenser och det är rätt sällan som de är helt omöjliga att ordna till.

Så min lilla filosofiska tanke så här på kvällskvisten är... våga ta beslutet och lita på att det bär!

Kram Cece

Inga kommentarer: