söndag 26 oktober 2008

Att vara målmedveten

Ibland när jag läser intervjuer i tidningar och läser vad de får för frågor, är det alltid en fråga som jag fastnar vid. Och det är frågan om vem som de har som största inspirationskälla. Jag har ingen som helst aning om vad jag skulle svara på en sådan fråga. Det finns faktiskt ingen speciell person som jag ser upp till på det sättet.

Men så idag när jag var i Göteborg på high school musical on ice-tour med hela familjen slog det mig. Jag är och har aldrig varit särskilt intresserad av de filmerna, men min brorsdotter är det och det var för hennes skull vi åkte. Och när vi sitter där och är halvvägs in i föreställningen så blir jag så imponerad. De var så sjukt duktiga på att åka skridskor!

Och det var då jag kom på det. De som inspirerar mig är de som är bra på det de gör. Om det sen är att de är bra på att prata med människor och se dem, eller om det är människor som är bra på musik, eller på datorer, eller på någon idrott - det spelar egentligen inte så stor roll.

Att vara målmedveten och att vara inställd på att bli ännu bättre och att ha den disciplinen det krävs - det imponerar och inspirerar mig.

Kram Cece

Inga kommentarer: