lördag 11 oktober 2008

Hello everybody, wherever you are...

Pigg pigg pigg pigg pigg pigg PIGG! Didirididi... Jag är så begåvad! Har passerat åldern 30 för ett par år sen och man kan tycka att man ska ha utvecklat någon typ av självkännedom, men icke! För lite drygt en timme sen så drack jag en stoooor latte hemma hos Veronica. Och vad händer? Jag blir pigg. Hur pigg som helst dessutom. Så nu sitter jag här hemma - har slösurfat lite och vet inte riktigt vad jag ska göra. Jag är då inte sovtrött - så mycket vet jag.

Är dessutom asmätt. Åt pizza och det var så gott! Och resultatet blev ju givetvis att jag nu sitter här med svullen mage och är så mätt. Känns som om jag inte behöver äta något överhuvudtaget på flera dagar. Men det kommer jag självklart göra. Äta bör man... har jag hört.

En annan grej som jag också vet - förutom att jag inte är sovtrött - är att jag är lycklig. Visst är det saker i mitt liv som jag saknar och som jag önskar såg ut på ett annat sätt, men jag har det bra. Jag mår bra. Jag känner mig lycklig. Väldigt, väldigt mätt, men lycklig.

Jag kommer för övrigt ha en sånghelg nu i helgen. Lördag kväll ska jag sjunga i Värsås missionskyrka på en skördehögtid. En man som heter Börje ska komma dit och berätta om sin dröm om lustgården. Jo det är sant, han har dessutom skrivit en bok om ämnet... Känns mycket underhållande. Magda, min fina och trogna supporter ska följa med och vi försöker övertala Veronica att följa med. Man kan ju bara inte missa detta tillfälle. En särskild inbjudan är skickad till LRF föreningarna i bygden = bönderna... Så man får väl se om det finns nån bonde som söker sig en fru - ha ha.

Och på söndag ska jag sjunga i kyrkan. Jörgen ska predika om att våga tro. När det gäller Gud kan man aldrig veta, man kan bara tro och lita på att det är sant. Skrev en låt förut idag om ämnet - texten kan du läsa i mitt förra inlägg. Blev rätt nöjd med den faktiskt...

Dessutom fyller en riktigt god vän år idag - GRATTIS! Ringer dig senare idag och gratulerar på riktigt. Du är ju en sån upptagen man så det är ju inte säkert att du tar dig tid att läsa min blogg en dag som denna och jag vill ju inte att du ska missa att jag säger grattis :-) Förresten, har du bört bört bört? moahahahaha (förlåt att jag blev lite intern här, men det är min blogg och jag skriver vad jag vill :-)

Nä, kära vänner. Jag skulle kunna sitta hur länge som helst och fortsätta skriva om typ ingenting, men det leder ju inte nån vart. Så det är väl lika bra att jag säger tack och godnatt nu. Inte för att jag kommer att sova än, men ändå :-)

Over and out.

Kram Cece

Inga kommentarer: