onsdag 15 oktober 2008

höst...

Se följande framför er; man vaknar tidigt på morgonen, solen skiner och det är inte ett regnmoln i sikte. Man traskar glad i hågen till bussen - i tjocktröja och dunväst och beger sig mot Lidköping för att jobba. Småsover lite sådär gött på bussen och när man vaknar till liv är man framme i Lidköping och kommer på att de flyttat busstationen till sockerbruket. Innebär att det tar några minuter längre än tidigare att gå till och från jobbet. Det gör inte ett dugg, för det är alldeles fantastiskt fint höstväder. Luften är hög och klar och lite halvsvalt, men ändå helt underbart och man känner mig mest lycklig.

Se följande framför er nu; lagom som jobbet är slut så är himlen invaderad av gråa moln som de senaste timmarna vräkt ur sig vatten (=regn). Inget paraply, ingen regnjacka och det är dessutom längre än tidigare till bussen. Vem var sådär nöjd över det? Inte jag i alla fall. Det tog mig ända till Skövde innan jag var någorlunda torr och jag slutade väl va fuktig för en kvart sen...

Stannade ändå till i kyrkan på bönen och det var riktigt gött. Så kvällen avslutades på ett bra sätt.

Kram Cece

Inga kommentarer: