torsdag 9 oktober 2008

Min arbetsvecka är över

Och jag blir lika fascinerad varje gång. Tycker det känns som att jag tänker den tanken så himla ofta och jag inser att det inte är en klyscha - tiden går så sjukt fort.

Så varför ska jag välja att må dåligt? Varför ska jag välja att fokusera på det som är dåligt i mitt liv eller på det som jag inte har?

Som igår kväll - visst kunde jag valt att känna tristess över att jag är singel och satt alldeles ensam i min soffa, men det gjorde jag inte. Istället valde jag att se vad som var positivt. Jag kunde kolla på vilket tv-program jag ville och jag kunde äta upp all glass direkt ur paketet :) Det är ju sån glädje att kunna göra det. Och dessutom veta att all glass är kvar...

Jag kommer tillbaka mer och mer till det här med att välja hur jag mår. Att välja hur jag ser på saker och omständigheter. Jag tror att det ligger mycket i den handlingen.

Kram Cece

Inga kommentarer: