måndag 22 juni 2009

Lita på Gud

Väldigt sällan vet man vad som väntar i livet. Vissa tycker att det är skönt att inte veta allt medans andra bara tycker det är jobbigt. Jag hör till dem som oftast tycker det är jobbigt.

Jag vill väldigt gärna veta vad som ska hända och inte bara i livet. Följer jag en serie på tv brukar jag kolla upp hur det kommer att gå. Läser jag en deckare brukar jag bläddra fram några sidor och ta reda på vem som är skyldig. Jag vill helt enkelt veta hur det ska bli.

Jag är inte personen som uppskattar en överraskning utan jag är mycket lugnare och känner mig tryggare när jag vet vad som ska hända.

Men när man befinner sig i det man kallar livet, då vet man inte vad som kommer att hända. Nånstans måste man komma till ro med att bara leva och se vad som händer. Att hitta lugnet och friden ändå - även om omständigheter inte är de bästa.

Det är väl det som kallas att lita på Gud.

Inga kommentarer: