måndag 1 juni 2009

Var inte orolig

Många gånger är det så lätt att bara fokusera på det som man ser. I alla fall gör jag det. Just nu ser jag bara det som jag inte har och det som jag inte fick. Och vad leder det till? Jo att jag lägger min energi på det negativa, det som bryter ner mig.

Jag är logiker och vill gärna se att saker och ting får en förklaring. Och när det gäller den där biten med att tro - jag har svårt med det. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, det är egentligen ganska komiskt att jag är kristen - jag som har så svårt med det som jag inte kan ta på.

Men nånstans i mig har jag en övertygelse om att det finns något mer än det vi ser. Det finns en högre tanke med livet, en högre makt som har allting i sin hand. Det är jag så säker på, men jag behöver påminnas om det gång på gång på gång.

Nu innan jag gick och lade mig, när jag gick runt i lägenheten och släckte alla lampor så snurrade ett ord i mitt inre.

Känn ingen oro. Tro på Gud och tro på mig.

Jag behövde verkligen höra de orden. Jag behöver påminna mig om att jag inte ska oroa mig. Jag behöver påminna mig om att Gud har allting i sin hand och att jag kan vila i det.

Och med tron att de orden var från Gud så lägger jag mig ner för att hitta friden...

Inga kommentarer: