måndag 29 juni 2009

Att lita på Gud

Du är omsluten av Hans armar, av Hans kärlek, av Hans oändliga evighet och Han säger till dig; se inte till det som redan har hänt... se jag gör något nytt (Jesaja) och Han säger att Han ska läka dig, alla dina sår.
Han säger till dig; håll ut mitt älskade barn. När det känns som att allt har nått sitt slut, då vänder vinden. Lita och förtrösta alltid till Mig och till Min mening för ditt liv.

Jag älskar dig mer än något jordiskt kan göra. Jag älskar dig med en evig oändlig kärlek, en kärlek som format dig till den du är - unik och med sådana kvalitéer, med sån skönhet. /din Fader

De här orden fick jag av en god vän för snart två år sedan. Jag vet inte om det är han eller om det är någon annan som har formulerat dem och egentligen spelar det väl kanske ingen roll. Det viktiga är ordens innebörd.

Det har väl inte undgått någon att sommaren har kommit och att värmen har tagit över. Helt nödvändigt för min överlevnad är möjligheten att kunna svalka av mig - annars blir jag mer galen än vad jag redan är.

Och så helt plötsligt - när jag låg där i kyrksjön och flöt så insåg jag att det är så här det är att vara omsluten av Gud. Jag behövde inte jobba någonting, jag behövde inte säga någonting - jag kunde bara ligga där, andas och lita på att vattnet skulle bära mig.

Så nu sitter jag här i soffan, blundar en stund, andas och litar på att Gud bär mig.

Inga kommentarer: