onsdag 24 juni 2009

Det spelar ingen roll

"Inte ska du sitta inne när det är så fint väder ute. Man mår bra av solen så ut med dig nu."

Men vad gör man om det inte hjälper då? Hur ska jag få dig att förstå att det inte är så enkelt för alla?

Solens värmande strålar kunde inte värma upp mitt inre idag. Det spelade ingen roll att det var klarblå himmel och att det fläktade helt perfekt för min smak. Efter en timme var jag så rastlös att jag inte klarade av det längre.

Tvingade mig själv att sitta kvar i en timme till. Styrde mina tankar åt det håll jag ville och gick igenom det jag ska ta upp med läkaren i morgon. Vill inte komma oförberedd dit. Vill veta vad jag ska säga, vad jag ska ta upp. Vill inte missa något.

Oron finns fortfarande kvar - den vill inte lämna mig ifred. Det spelar ingen roll att solen skiner. Det spelar ingen roll att det är varmt och fint väder.

Det spelar faktiskt ingen roll...

Inga kommentarer: