lördag 27 juni 2009

Vatten...

Vad är det som gör att jag finner en sådan ro och frid när jag är vid vatten? Varje gång det regnar så känner jag mig smått lycklig. Varje gång jag sitter vid en strand eller på en klippa och ser ut över havet så känner jag hur jag blir lugnare för varje minut.

Att höra hur vattnet kluckar mot kanten och hur det rör sig - det ger mig frid.

Jag har verkligen funderat på vad det är som gör att jag känner så och jag vet väl inte riktigt om jag har något svar. Men kanske är det så att det är Guds gåva till oss. En plats för återhämtning. En tid av vila. En möjlighet att hitta tillbaka till friden som en gång fanns där.

Jag behöver inte göra något för att förtjäna den möjligheten till rekreation. Jag får den enbart för att Han älskar mig och vill att jag ska ha det bra. Det är Hans gåva till mig och Han förväntar sig inte något tillbaka.

Men Han är värd vårt tack!

Inga kommentarer: