fredag 19 juni 2009

Även om man inte vill

det försvinner inte
det finns där hela tiden
konstant närvarande

jag blundar så hårt att ögonen tåras
håller händerna för öronen
stänger ute alla ljud
jag vaggar fram och tillbaka

jag vill inte!

vill att allt ska försvinna
vill inte vara vaken
vill inte sova

för när jag vaknar
då är jag ett steg närmare
bara tanken skrämmer mig
kyler ner mitt inre
mår illa

jag vill inte!

som ett trotsigt barn
"kan själv"

önskar att när jag öppnar ögonen
att allt är annorlunda
men drömmen förblir en dröm

för varje andetag närmar jag mig
det oundvikliga
det nödvändiga
det jag minst av allt vill
men måste

de har rätt
de som har sagt
att allt inte blir som man önskar
att man ibland måste göra saker
även om man inte vill

1 kommentar:

ejja sa...

men de kommer att gå bra! de är jag helt övertygad om!! kramis!