torsdag 25 juni 2009

Fortfarande vaken

Jag hör hur huset börjar vakna till liv. Grannen jobbar tydligen tidigt idag för jag hör hur hon går mellan sovrummet, toaletten och köket. Några enstaka bilar är ute och passagerarna är på väg till jobbet. Fåglarna har sedan länge vaknat men nu är det som att det är allt fler för varje minut som vaknar.

Jag sträcker på mig och känner hur hungern börjar göra sig påmind. Överväger om jag ska gå upp och äta något eller om jag bara ska vända mig om och hoppas att jag snart somnar ifrån känslan.

Jag känner mig helt frågande inför det faktum att jag inte har sovit en blund än. Gick och lade mig för länge sen och jag har försökt de mesta knepen i natt - inget har hjälpt.

Men det finns något positivt med det hela. Jag ska inte upp och jobba så jag måste inte vara utvilad och pigg. Det enda som står på agendan är ett läkarbesök i eftermiddag och när det är avklarat ska jag och min goda vän Pernilla åka och fika.

Så det känns som att jag kommer att klara av den här dagen ändå. Hade mest bara varit skönt om jag hade kunnat sova när alla andra gör det...

Inga kommentarer: