söndag 5 april 2009

Min retreat

Tänk om man kunde stanna tiden, om så bara för en liten liten stund. Tänk om man kunde stanna hela karusellen och hoppa av. Tänk om man bara kunde bromsa allting, plocka bort sig själv och få en stund till att andas lite. Kunna blunda, stänga av alla intryck, allt ljud och allt som vill ha ens uppmärksamhet. Bara stänga ute allt och få möjlighet att återhämta sig utan att någon stör.

Tänk dig in i det för en stund - visst vore det skönt?

I fyra dagar nu ska jag åka iväg. Lämna datorn hemma, ha mobilen på ljudlöst och åka till ett ställe där jag bara känner en enda person. Det enda jag ska göra de här dagarna är att vila när jag är trött, äta när jag är hungrig, ta en promenad och sitta vid havet och bara andas.

Jag har sett fram emot den här resan ända sedan det blev bestämt att jag skulle åka. Det är min möjlighet just nu att hoppa av mitt livs karusell som bara snurrar snabbare och snabbare.

Det här blir min retreat...

Inga kommentarer: