tisdag 8 september 2009

Alltid med

Du har aldrig sagt att livet kommer att vara enkelt
Men Du har lovat att hjälpa mig lösa gåtorna

Du har aldrig sagt att det kommer att bli lätt
Men Du har lovat att vara med i svårigheterna

Du har aldrig sagt att livet kommer att vara smärtfritt
Men Du har lovat att läka mina sår

Du har aldrig sagt att jag måste vara stark
Men Du har lovat att stötta mig

Du har aldrig sagt att jag alltid kommer att lyckas
Men Du har lovat att torka mina tårar

Du har aldrig sagt att livet kommer att vara perfekt
Men Du har lovat att alltid vara med mig

Herren är min herde, ingenting ska fattas mig
Han för mig i vall på gröna ängar
Han låter mig vila vid lugna vatten
Han ger mig ny kraft och leder mig på rätta vägar för Sitt namns skull
Inte ens i den mörkaste dal fruktar jag något ont
ty Du är med mig, Din käpp och Din stav gör mig trygg

Psalm 23

1 kommentar:

messan sa...

Nu fungerar det! Vackra ord du skriver.
Kram