söndag 20 september 2009

Stay with you

När man gifter sig med någon bestämmer man sig för att man ska älska den personen tills 'döden skiljer oss åt'. Jag har varit på ganska många bröllop i min dag och jag vet inte hur många gånger jag har hört att det är ett beslut man tar. Man bestämmer sig för att älska någon.

Och när jag satt i bilen idag kom jag att tänka på att det är likadant med Gud. När man bestämmer sig för att tro på Honom och att följa Honom - då tar man ett beslut att älska Honom, oavsett vad som kommer att hända.

Ibland kommer det att bli tufft. Ibland blir det tråkigt och känslolöst. Ibland blir det passionerad kärlek. Men egentligen spelar det ingen roll. Ibland måste jag helt enkelt luta mig tillbaka på det beslut jag en gång tog, på vetskapen om att Gud är densamme oavsett vilka känslor jag för tillfället har.

1 kommentar:

messan sa...

Hoppas du haft en bra helg när du varit borta och att du orkade! Ja, visst är det kul att fota och speciellt nu när det är så vackert ute.
Var rädd om dig!
Kramar messan