tisdag 15 september 2009

Dags att vila

Tröttheten ligger över mig även ikväll. Men mitt inre är inte lika oroligt som igår. Däremot har det varit en tuff dag. Känt eftersläng från gårdagens och helgens mående. Längtar så efter vila. Efter att bara luta mig tillbaka och lita på att någon tar emot.

Vet att det egentligen är så. Gud finns där. Står bredvid mig och stöttar upp mig. Står bakom mig och tar emot när jag faller. Går framför mig och sparkar undan de största hindren. Han låter mig sitta i Hans famn - känna Hans kärlek och värme.

Han ger mig en visshet om att det kommer att bli bra. Jag måste bara ha tålamod. Och med den vetskapen går jag till nattens vila...

2 kommentarer:

Vattenslangen sa...

Vad jag hoppas att du fick sova gott! Så bra tankar du skriver. Kram från Ulle

Cece sa...

Jo jag sov faktiskt riktigt gott. Och tack för att du tycker om det jag skriver! Kram