måndag 20 april 2009

Idag är jag stark

jag är så trött
trött på dina lögner
trött på hur du förstört mitt liv

kan inte förstå
hur jag nånsin kunde tro på dig
hur jag kunde låta dig
få den makt som du hade över mig

jag trodde jag var smartare än så
men jag var nog inte det

för jag trodde på dig
jag var naiv och sa
"hej och välkommen"

jag litade på dig
jag trodde du ville mig väl
men du lurade mig
du ljög för mig
du svek mig

du var aldrig ärlig mot mig
aldrig någonsin
men jag var så hungrig på bekräftelse
jag sökte något
någon
så jag trodde på dig

det borde jag inte ha gjort
för det ledde mig bort från källan
bort från kärleken
bort från allt
allt som var bra

jag trodde på dig
men du ljög för mig
du lurade mig
ända ifrån början

du drog mig nedåt
in i den mörka spiralen
den snurrar
längre ned
djupare ned
snabbare
och snabbare

tills jag slutligen nådde botten
där inget ljus fanns
ingen glädje fanns

bara meningslöshet
hopplöshet
totalt mörker

bara ångest
rastlöshet
panik
oro

du ljög för mig
jag trodde på det du sa
men du bröt ner mig
sakta men säkert
du bröt ner mig

men jag genomskådade dig
dina lögner
dina vidriga lögner

för jag är starkare nu
du kan inte lura mig längre
du kan skrika dig hes
du kan viska för att få min uppmärksamhet

men jag lyssnar inte längre
för jag vet att du ljuger
jag vet att jag är bättre än så

idag är jag stark
idag mår jag bra
idag vet jag att du ljuger

vet inte hur det blir i morgon
men idag är jag stark

3 kommentarer:

Hilda sa...

jag tycker om när du mår bra!
kämpa på hjärtat, jag tror på dig.

Silverjacketgirl sa...

Skitbra skrivet, man känner verkligen äktheten på nåt vis! Ta hand om dig<3

Daniel sa...

Äkta fina ord. Du beskriver så hjärtskrikande ärligt!