söndag 12 april 2009

Älskade lilla du

Tänk om du kunde se mig, se att jag är dig så nära
Tänk om du kunde känna mig, känna att jag är dig så nära
Jag är här - precis som jag alltid har varit

Jag har hört dig
Hört alla dina funderingar
Hört all din frustration och ilska

Jag har sett dig
Sett all din ångest och oro
Sett all din rädsla och osäkerhet

Jag har känt med dig
Känt din ensamhet
Känt hur du tycker att du inte duger

Jag har varit dig så nära hela tiden

Och jag är nära dig nu

Jag är här
Det är min beröring du känner
Det är min kärlek du kan ana
Det är min närvaro som ger dig värme

Jag håller mina armar om dig och omfamnar dig
Mina händer är kupade och fångar upp dina tårar
Jag andas mitt liv över dig
Stryker bort håret från ditt ansikte

Inget du gör
Inget du säger
Inget du tänker
Kan få mig att lämna dig
Eller få mig att älska dig mindre

Jag är alltid nära dig för jag älskar dig

Lyft bara upp blicken och se att jag är här
Öppna upp din hand och sträck ut den
Känn att jag är där

Jag är den som ger dig frid
Den som ger dig liv
Den som är din trygghet

Det finns inte en chans att jag skulle lämna dig
Tro aldrig det

1 kommentar:

Anonymous sa...

tack!
/t