söndag 12 april 2009

Jag bara vet

Jag är så trött på att varje dag behöva ta hänsyn till mitt tillstånd. Att behöva undvika större sammanhang eller att behöva vila en stund på dagen för att orka. Och ändå hjälper det inte alltid. Utmattningsdepression - blir trött bara jag tänker på det.

Men så kommer de där dagarna då man känner att livet är rätt bra. Det mesta funkar och man har överseende med det mesta. De positiva sakerna överväger.

Idag är en sådan dag. Jag har plockat och fixat hemma, bytt blommor, diskat, lagat mat och bakat. Och det gick faktiskt riktigt bra. Jag var helt slut efteråt och behövde vila, men jag är så glad över att jag orkade så mycket som jag ändå gjorde.

Och när de där dagarna kommer och jag känner så här - det ger mig tro på framtiden. Det gör att jag ändå tror att det blir bättre. För jag vägrar tro att det ska vara så här för evigt. Det är inget alternativ för mig.

Det kommer bli bättre - jag bara vet det!

1 kommentar:

Anonymous sa...

Det gläder mitt hjärta att läsa detta!! <3

Therese A