tisdag 14 april 2009

Känner glädje

Sitter i min soffa och märker att jag har ett leende på mina läppar. Jag sluter mina ögon och tillåter mig själv att njuta av stunden. Tillåter mig själv att tro att jag kan få vara lycklig. Tillåter mig själv att se livets små glädjeämnen.

Som att jag har en bukett blommor på mitt bord. Som att jag köpt nya böcker som bara väntar på att bli lästa. Som att jag hann äta lunch med en kompis innan jag började jobba. Som att jag fick ett sms av en god vän förut som skänkte mig glädje.

Just nu väljer jag att fokusera på de sakerna. För stunden väljer jag bort det andra - min depression, min ångest och min utmattning. Jag väljer att fokusera på det som är bra för mig och för tillfället fungerar det. Just nu kan jag se lyckan i de små sakerna och därför lägger jag min energi på det.

För jag har rätt att vara lycklig. Jag har rätt att må bra. Mitt status är inte omöjligt att förändra och just nu tror jag verkligen att det kommer att bli bra.

Så jag blundar och tillåter mig själv att tro på det och känna glädjen...

Inga kommentarer: