fredag 3 april 2009

Jag såg Dig gå

En helt vanlig dag
Jag såg ut över stan
Hörde barnen som lekte bredvid
Jag blundade en stund
Drog ett djupt andetag
Kände frid och tacksamhet

Det var som om allting var nytt
Dina ord hade läkt min själ

Jag väcktes ur min dröm
När jag hörde folkets rop
Jag gick dit för att se vad det var
Min kropp frös till is
Som om allt blod försvann
När jag slutligen trängt mig dit

Jag tänkte på det som Du sa
På den kärlek som Du gav

Jag såg Dig gå vägen mot korset
Du valde att lyda Din Far
Jag såg Dig gå, såg den bördan Du bar på
Hur Ditt blod färgar marken röd

Jag förstod inte då att det måste va så
Att Du skulle dö på ett kors
När jag såg Dig gå

Steg för steg så släpade Du Dig fram
Du visste vad som skulle ske
Men så lyfter Du Din blick
Möter min för en sekund
Jag kan ana den smärtan Du bär

Du gör det av kärlek till mig
För Din död ger mig liv

Jag såg Dig gå vägen mot korset
Du valde att lyda Din Far
Jag såg Dig gå, såg den bördan Du bar på
Hur Ditt blod färgar marken röd

Jag förstod inte då att det måste va så
Att Du skulle dö på ett kors

Du valde att ta all vår synd på Dig
Du valde att ta all vår ångest och skam
Du valde att dö för att ge oss frid
Du valde att ge oss liv

Jag såg Dig gå vägen mot korset
Du valde att lyda Din Far
Jag såg Dig gå, såg den bördan Du bar på
Hur Ditt blod färgar marken röd

Jag förstod inte då att det måste va så
Att Du skulle dö på ett kors

När jag såg Dig gå...

Inga kommentarer: