lördag 11 april 2009

Jag är bättre än så

Få mig inte att tro att jag är någon annan än den jag verkligen är. Jag har lyssnat tillräckligt länge på dina ord, på dina lögner. Det är bara en enda sak du är bra på och det är att ljuga. Kan inte förstå att jag någonsin kunde tro på dig. Hur dina ord kunde få ett sådant starkt fäste i mig. Märkligt...

Jag vet att jag är smartare än så, jag är bättre än så. Jag vet att jag är stark, att jag klarar av mer än vad du tror. Du har under så lång tid fått mig att tro att jag är svag, att jag inte klarar av någonting, att jag är värdelös. Du har fått mig att tro att jag inte duger till något, att alla andra är så mycket bättre, så mycket finare, så mycket smartare.

Du har under så lång tid tryckt ner mig. Bit för bit har du raserat min tro, mitt liv. Du har förstört mig. Du har utan min tillåtelse tagit över mitt liv med ångest, med rädsla och med osäkerhet. Du har tagit min sömn och istället gett mig utmattning. Du har tagit min glädje och istället gett mig en depression.

Men jag är trött på dig nu. Jag vill inte att du ska känna dig som hemma hos mig längre. Jag vill att du ska försvinna, att du ska sluta försöka få mig att tro på dina lögner. För jag vet att jag är bättre än vad du säger att jag är...

Inga kommentarer: