lördag 4 april 2009

Lägg av!

Jag blir så otroligt trött på alla borden som finns. Du borde göra si eller så och inte kan du väl göra sådär när du borde göra så här.

Som idag. Klarblå himmel, fåglarna kvittrar som om de väntat hela vintern på att få komma fram och det är nästan vindstilla. Och så fort det blir soligt så ska man ut. "Inte kan du sitta inne när det är så fint väder... ut med dig."

Du kan nog inte ana så trött jag är på den frasen...

Varför måste man ut bara för att det är fint väder? Man är väl ingen varelse som varit i ide och som vaknar till liv bara för att solen tittar fram eller!?

Jag är definitivt mer vintermänniska än sommarmänniska. Har inga problem alls om det skulle vara -30 grader och blåsigt. Det är ju bara till att ta på sig lite mer kläder. Men är det varmt... man kan bara ta av sig ett visst antal plagg innan det blir oanständigt.

Och om det nu är fint väder och jag har lust att sitta inne i min soffa och läsa en bok eller kolla på tv, ska då inte jag få göra det utan att få dåligt samvete? Måste jag tycka om solen och värmen bara för att det verkar som om de flesta gör det?

Sluta ge mig dåligt samvete för att jag inte vill sitta ute i solen eller för att jag inte fyller den norm som samhället har satt! Förstå att jag kan må bra och vara lycklig ändå!

Nu tänker jag ta min kopp kaffe och sätta mig i skuggan på altanen och det är jag stolt över!

Inga kommentarer: