onsdag 8 april 2009

din villkorslösa kärlek














jag vill hoppa av
det snurrar alldeles för mycket
går inte att fokusera blicken
är som att omvärlden tiltar
skakar

händerna darrar
som om jag fryser

huvudet värker
nacken knakar

vet inte om jag är mätt
eller om jag är hungrig
spelar ingen roll hur mycket jag äter
efter en timme vill jag äta igen

är trygg där jag är
känner mig hemma
känner mig lugn

men ändå så ledsen

förstår inte varför

men så lyfter jag blicken och ser dig
din närhet som gör mig varm
din villkorslösa kärlek som rör mitt inre till tårar

du andas på min kind
jag blundar
vill inte ändra något
vill alltid ha dig nära
hos mig

din närvaro mjukar upp mitt inre
river ner mina barriärer

är det vad jag behöver?

någon vars kärlek jag inte behöver förtjäna?
någon som med sin kärlek suddar ut mina masker?

är det vad som är vägen till frid?
är det vad som är vägen till mitt helande?
är det vad som är vägen till att hitta mig själv igen...

1 kommentar:

Anonymous sa...

Åh vännen... vet inte vad jag ska skriva.. men du sätter ord på så mycket av vad jag känner också.

Massor av kramar och böner!
therese a