fredag 10 april 2009

Blundar för en stund

jag blundar
känner solen värma mitt vinterbleka ansikte
en stilla bris smeker mina kinder
tar med sig en doft av närhet
av frid

jag blundar
känner solens värme minska
molnen drar in över himlen
mitt hjärta flyttar sig
orsakar kyla även i mitt inre

jag blundar
hör musiken
hör rösterna
glömmer ångesten för en stund

jag blundar
allt är tyst
det rör sig runt mig
tvingar mig att se vad som händer
allt blir som ett snurrande hjul
plötsligt hör jag allt ljud igen
blir bara högre och högre

ser mig omkring
undrar om det bara är jag som hör
hör hur allt bara ekar
alla skratt
allt prat
väggarna rör sig inåt

jag får panik
måste ut
måste få luft
jag dör snart
ut

måste ut

plötsligt känner jag solens värme igen
vet inte hur det gick till
men jag har tagit mig ut
försöker andas lugnt
djupt

jag blundar
känner hur händerna skakar
känner hur tårarna blöter mina kinder
rör mig fortare
vill inte att någon ska se
vill inte att någon ska märka

känner mig ledsen
uppgiven
vill ha närhet
någon som älskar mig
någon som ger mig lite trygghet

din närhet gav mitt oroliga hjärta lite vila
din omsorg fick min rädsla att försvinna
din kärlek fick mig att känna mig mindre ensam

jag ville aldrig släppa dig

Inga kommentarer: