söndag 29 mars 2009

Det blir bra ändå

Det blir inte alltid som man har tänkt sig - har du märkt det? Jag har i alla fall märkt det under årens lopp.

När jag var femton trodde jag att jag skulle ha man, barn och fast jobb när jag fyllde trettio. Jag trodde att jag skulle bo i ett litet hus och vara frisk och ha det bra.

Nu är jag strax över trettio, har varken man eller barn, inget fast jobb och jag bor inte i något hus. Och ska jag vara ärlig så är jag inte riktigt frisk.

Men är måttet på att ha lyckats de sakerna som jag nyss räknade upp? Är mitt liv ett misslyckande bara för att jag inte har uppnått det som jag trodde att jag skulle ha?

Absolut inte. Det finns inte en chans i världen att jag ska ha rätt att tycka att jag är misslyckad bara för det. Visst kan jag ibland tycka att det vore skönt att vara utan vissa av mina dagar när jag mår som sämst, men samtidigt så är ju de dagarna en del av livet.

Jag får helt enkelt lära mig att hantera det hela och inse att livet inte alltid blir som man har tänkt sig - men det kan bli bra ändå...

Inga kommentarer: