söndag 15 mars 2009

Långa nätter

tystnaden har sänkt sig för länge sen
men ljuden ekar i mitt inre

genom fönstret ser jag det gula skenet ifrån gatlampan
jag ser hur snön har försvunnit
den har ersatts av vattenpölar

den grå asfalten ser alldeles svart ut
den blänker
undrar om den gråter

jag blundar
hör hur regnet slår mot fönstret
för varje slag känner jag smärtan i mitt inre

det knyter sig i bröstet
tårarna fastnar
det tar stopp

jag känner igen känslan
krampen
smärtan

jag är varm
men ändå kall
ända in i märgen
mitt inre skakar

hjärtslagen tävlar mot regnet

jag blundar
går in i mig själv
till det rum som bara är mitt
dit ingen annan har tillträde
det är bara mitt

ljudet förändras
det blir som en dimma
det blir dovare
lite svagare

hjärtat lugnar ner sig
slutar att tävla

fokuserar om
släpper kraven
förväntningarna
förhoppningarna

hittar tillbaka till mig själv
här och nu

tillsammans med dig klarar jag allt...

Inga kommentarer: