torsdag 26 mars 2009

Älskad, värdefull & viktig

Jag har ingen aning om vem du är. Jag vet inte var du bor - eller om du ens har ett hem. Jag vet inte vad du har för erfarenheter. Jag vet inte hur du ser ut eller hur gammal du är. Jag har inte den blekaste aning om vad du har varit med om i ditt korta eller långa liv. Jag vet inte om du är som jag eller om vi är varandras motsatser. Jag har verkligen ingen aning.

Men det jag vet, det är att du är älskad. Du är älskad med en kärlek som inte kräver något tillbaka. Du behöver inte göra något för att förtjäna den - du får den kärleken ändå.

Jag vet också att du har ett värde och att du och det liv du lever har en mening. Det finns ingen eller inget som kan ändra på det faktum att du är värdefull och du är ingen slump. Du är skapad med ett syfte och därför kan du vara säker på att det finns en avsikt för ditt liv.

Ditt liv var genomtänkt långt innan dina lungor drog sina första andetag. Innan dina ögon hade sett ljuset för första gången så var din plats i livet given. Den var självklar. Den var bestämd.

Om du inte vet varför du lever eller om du är osäker på vad din mening är - vänta lite. Lyssna på den röst som finns i ditt inre. Inte den rösten som kanske ropar högst - det är inte säkert det är den rätta. Lyssna istället på den röst som viskar till dig när du är i tystnaden. Den röst som manar dig till saker - inte den som tvingar dig.

För den rösten tillhör den som älskar dig mer än någon annan. Den tillhör den som skapat dig. Den som vet vad din mening är. Den som har satt sitt värde över ditt liv.

Så snälla du - kom ihåg att du är älskad, värdefull och viktig!

Kram Cece

1 kommentar:

erica sa...

*skratt* hörrö, jag bjöd inte alls in dig i helgen av den anledningen! :P Han kommer inte behöva nån nattkissning ;) Gick iaf bra inatt *ler* Å hör nu sen! :P