lördag 14 mars 2009

I'm moving on

För att kunna förändra ditt liv så måste du själv bestämma dig för att göra det. Du kan bli påverkad och inspirerad av andra till att göra något, men när det gäller att ta själva beslutet - då är det bara du själv som kan göra något åt det.

Och den tanken är alldeles fantastisk samtidigt som den är väldigt skrämmande. Att det är jag själv som har min framtid och mitt liv i mina händer... Jag har möjligheten att förändra mitt liv.

"Men du vet inte vad jag har för erfarenheter med mig! Du har inte levt mitt liv och du har ingen aning om varför jag mår så dåligt!"

Sant. Jag har inte levt ditt liv. Jag har ingen aning om vad du har för erfarenheter eller varför du har ont i själen. Men jag vet att du är den enda som har möjligheten att förändra ditt liv. Du är den som kan förändra din tillvaro. Det enda du behöver göra är att bestämma dig för att göra något åt det.

Jag menar inte att det blir enkelt, för det vet jag att det inte blir. Men det jag vet är att det är värt det! För seriöst - är din miserabla tillvaro ett alternativ? Vill du vara kvar där eller vill du i alla fall göra ett försök till att förändra ditt liv?

När jag rör mig framåt och går vidare, det är då jag blir starkare och inget kan då bryta ner mig. De dagarna då jag trodde på mina tvivel, de tillhör det förflutna. När jag börjar leva mitt liv för mitt egen skull, det är då jag kan bli precis den som det är meningen att jag ska vara. Jag tror verkligen att jag äntligen kan gå vidare...

Inga kommentarer: