fredag 20 mars 2009

vad jag önskar...

vad jag önskar att du skulle få frid
att din ångest inte längre skulle styra dig
att den inte skulle strypa dig
att den inte skulle ta sina järnklor
krama sönder ditt hjärta

vad jag önskar att du skulle få frid
att du inte längre skulle påverkas av dina tankar
din osäkerhet
ditt hat
ditt självförakt

vad jag önskar att du skulle få frid
att du inte längre behövde ha huvudvärk
bara för att du biter ihop käkarna så hårt
det känns som om tänderna snart är nedmalda
till stoft

vad jag önskar att du skulle få frid
att du kunde få en natt utan oro
utan tårar
utan sömnlöshet
utan rädsla

vad jag önskar att du skulle få frid
att din hjärna inte längre skulle vara ockuperad
av tankar
av frågor
av en massa varför

vad jag önskar att du skulle få frid
att du kunde slappna av
släppa kontrollen för en stund
lita på att Han bär
att Han tar emot
att Han älskar dig

vad jag önskar att du skulle få frid...

Inga kommentarer: