tisdag 31 mars 2009

Inte ensam

utmattad
förstår inte vad som händer

hör hur vinden viner ute
hur glaset knakar i mitt fönster
träden vajar oroligt
först åt ena hållet
och sedan tillbaka

fram och tillbaka

kalla vindar sveper över mitt ansikte
känner hur stormen drar sig in
över min kropp
drar sig in i min själ
mitt bräckliga inre

hjärtat slår snabbare
bröstet krampar ihop sig
jag andas snabbare och snabbare
det flimrar för ögonen
gör det svårare att fokusera

ångesten
den förhatliga ångesten gör sig påmind
än en gång

jag vaggar fram och tillbaka
ett desperat försök att lugna min själ
lugna min kropp
mitt inre

rädslan skär sönder mitt inre
mitt logiska tänkande
lämnar kvar spillror av mitt jag

känner hur Du håller om mig
jag sparkar
försöker slå bort Dina händer
vet inte vad jag gör
känner bara panik

men Du håller kvar
Du blir inte rädd för mina tårar
för mina ångestfyllda skrik

Du blir inte rädd när Du märker att jag skakar
när jag knappt får luft

Du håller om mig
drar mitt huvud mot Din bröstkorg
håller kvar mig mot Ditt hjärta
Dina hjärtslag som till slut överröstar min ångest
min panik

Dina kärleksfulla armar vaggar mig
fram och tillbaka
Dina händer stryker mig över håret
håller för mina öron så jag inte hör
hör hur ångesten ljuger för mig

utmattad
förstår inte vad som händer

vet bara att jag inte är ensam...

Inga kommentarer: