torsdag 26 mars 2009

Bara för att du är min

Hej... det är ett tag sedan som du hörde vad jag sa till dig - har du tänkt på det? Det är inte ofta som du har tyst omkring dig så jag förstår att du har svårt att höra vad jag säger - men det betyder inte att jag inte är nära.

Alltså du är så vacker! När du ler - dina ögon glittrar - vet du om det? Du är så perfekt i mina ögon - precis så som jag vill att du ska vara och du behöver inte göra något för att jag ska älska dig. Oavsett vad du gör så älskar jag dig - hur skulle jag inte kunna det? Jag hittar ingen anledning till att du inte skulle kunna vara älskad.

Allt det som du har i dig - jag blir stum av förundran. Alla dina gåvor. Alla dina kvaliteér. Allt det som du har i dig som ingen annan har - det är det som gör dig till den du är. Det är de sakerna som gör att du är unik. Ingen annan är skapad precis till den du är och det är meningen. Du finns till av en orsak och jag vet att du ibland inte förstår varför du lever. Allt känns meningslöst - jo jag vet att du känner så för jag är precis bredvid dig.

Du tror att ingen skulle sakna dig om du dog - du kunde inte ha mer fel. Jag skulle sakna dig här. Jag skulle sakna att se dig fungera i dina gåvor. All den kärlek som finns i dig, all den omsorg du har. Allt det som du betyder för andra människor - det skulle vara så fel om det försvann, om du försvann.

Det är inte mycket jag begär av dig - men kan du inte ta och stanna upp en stund, just nu. Gå undan för en minut eller två, blunda och andas djupt. Känn att jag är precis nära dig, att jag håller om dig och känn att jag älskar dig. Du behöver inte göra något för att förtjäna min kärlek - jag älskar dig ändå - bara för att du är min.

Älskar dig!
/Gud

Inga kommentarer: