torsdag 27 maj 2010

Välj livet!

I rätt tid händer det som ska hända. Vila i det - det är svårt, tro mig jag vet, men det är nödvändigt att du gör det. Inget du gör eller tänker kommer att ändra Guds kärlek till dig så luta dig tillbaka och låt Honom fylla dig med den kärlek som bara Han kan ge. 

Det kanske känns som att det inte är möjligt - att ingen kan älska dig, men det är den största lögnen som du lever i. Gud älskar dig. Gud älskar dig. 

Gud älskar dig! 

Och även om du har svårt att tro det och känna det så kan du gå på Hans ord - att Han älskar dig. Det kommer Han göra i evighet. Han kommer att älska dig ända tills du känner ända in i hjärtat att det är sant och då kommer Han att älska dig ännu mer. Han är den som kommer att andas liv i dig när du knappt orkar andas själv. Jag har varit där så jag vet att är så. 

Livet kan vara så sjukt orättvist och det kan kännas som att det inte är värt att leva - men det är det. Gud gör det värt det. Lev för din egen skull för ditt liv är värt att leva. 

Så välj livet!

2 kommentarer:

Sara sa...

Vad du skrivet fint och hoppfullt!

Varmaste kramar till dig!

Anki sa...

Jag finns kvar. Kram