onsdag 5 maj 2010

Ok

hallon och vaniljbullar
Jag lovar - det här har inte förvandlats till en blogg om bakning. Men jag kunde inte låta bli att läska er lite med de här godsakerna. När jag kom hem från jobbet idag så satte jag igång ett bullbak igen. Skillnaden mot igår är att jag lät det vara bara ett projekt - inte tre. Känner mig därför inte lika uppe i varv som igår. Idag var det bara avkopplande. 

Hade svårt att somna igår - sista gången jag kollade på klockan var hon strax efter tre. Det ihop med oron jag hade i kroppen igår har känts av idag - det blir som efterdyningar. Jag hanterar inte de känslorna på rätt sätt och jag vet det.

Och även om jag vet att jag borde göra på ett annat sätt så är det som att jag faller tillbaka till de mönstrena av gammal vana. Det är som att jag inte vet något annat. Det känns väldigt frustrerande.

Men förutom det mår jag väl rätt ok idag.

2 kommentarer:

Gabriella sa...

Vad gott... saknar dock ett litet recept nu när du frestas med sådana go saker.

Vad bra att det blev ett projekt och att det då gav avkoppling.

Hoppas nu att morgondagen bjuder på mer avkoppling och fina, rogivande stunder.

Kramar fyllda med styrka och hopp till Fina Du// Gabriella

Anki sa...

Oj där blev jag orolig jag trodde att jag hade kommit in på en bakblogg ;). Vilken energi du har att ställa till med bak jag önskar att jag också kunde få för mej sådana saker men det är ingen risk. Det ser väldigt gott ut iallafall! Kram