tisdag 4 maj 2010

Jag har fyllt frysen


Jag kan inte göra en sak i taget. Har känt av även idag tröttheten som är en konsekvens av att jag har varit upptagen i helgen. Var först och jobbade idag och direkt när jag kom hem därifrån åkte jag och handlade för att sedan ställa mig och baka.

24 vaniljbullar, 24 kanelbullar, 15 chokladmuffins och 40 chocolat chip cookies. Var så uppe i varv att jag körde på i ett vansinnigt tempo. Har väl landat lite smått nu, men jag känner hur mitt inre är uppskruvat. Ögonen svider av trötthet och kroppen känns helt matt. Smart. Väldigt smart.

På ett sätt tycker jag det är avkopplande att baka. Jag känner att jag gör någonting samtidigt som jag kan ta det lugnt. Sedan tycker jag det är roligt också, vilket får mig att starta igång tre projekt samtidigt istället för att nöja mig med en sort. Det hade ju räckt med bullarna ikväll...

Är stel i hela kroppen och ska nog förflytta mig till sängen nu. Får väl se när jag somnar.

2 kommentarer:

messan sa...

Åh, så sugen jag blev nu....både på att baka och på att äta dom läckra bakverken.
Nu har du frysen full...för hela vårens picnicar:)
Varm kram

Marie-Louise sa...

Känner igen den där känslan, man blir som en duracellkanin, det går bara inte att varva ner. Jag kan bli så ibland och känner liksom hur ångesten gnager i magen och då vet jag att om jag lägger mig ner och vilar så fungerar det inte ändå, då är det bättre att köra på. Eller ja bättre vet jag inte, men så fungerar jag i alla fall och just för stunden känns det bättre. Sen är man helt slut och kanske kan tröttheten ta överhand över ångesten i magen... /Kram