söndag 9 maj 2010

Äger en trotsig dator

Jag har inga barn som är trotsiga - däremot har jag en dator som har en egensinnig personlighet och som just nu har bestämt sig för att trotsa mig.

Gjorde en backup på datorn igår förmiddags och sedan formaterade jag om den. Installerade alla program igen och började föra över bilder och dokument som jag ville ha kvar. När jag kom till musiken fick jag problem igen och den ville bara hänga sig hela tiden. Började då misstänka att problemet var i den externa hårddisken...

Efter många om och men tog jag beslutet att offra det som fanns på den och gjorde en formatering av den också. Det krävdes två sådana och två virussökningar innan det kändes som att den fungerade som den ska.

Som tur är har jag den mesta musiken sparad på min gamla stationära dator som bara står och samlar damm i sovrummet. Nu fick den återigen vakna till liv och nu för jag över musiken igen. Men det funkar inte att markera alla och kopiera över - nej, jag får markera några i taget. Om jag inte gör det så hänger den sig igen.

Och det är ju så att hela alltet tar sin lilla tid...

Vill även säga tack för fina kommentarer på mitt förra inlägg - det värmer ända in i hjärtat!

Inga kommentarer: