onsdag 26 maj 2010

Tom och less

I brist på stabilitet i livet just nu försöker jag skapa trygghet runt mig. Mitt hem är min borg - brukar man säga och lite så är det för mig just nu. Jag håller mig hemma och jag rensar. 

Har skrivit upp en lista på alla mina garderober, byråer och hyllor och när jag har städat ur dem och sorterat vad jag ska ha kvar, vad som ska till second hand och vad som ska till återvinningen stryker jag med en tjock fet penna. Rensar till vansinne och det har hittills blivit närmare 20 papperskassar som ska försvinna från mitt hem. Nu ikväll börjar jag med sovrummet och dess klädgarderober.

Jag tömmer och det känns snart lika tomt som mitt inre. Framtiden är mer osäker än någonsin och det gör att jag mår sämre. Var på anställningsintervju idag och efteråt kände jag mig bara ledsen. De lät positiva till allt jag sade, men det gjorde de även förra gången och då fick en annan jobbet. Dessutom var tjänsten bara på 25% och inte halvtid som de tidigare sagt. Vilket förändrar allt. 

Min sammanlagda jobbprocent i höst hamnar på 45% om jag får det jag sökte idag, men det går inte, det räcker inte. Så alternativet är att söka något helt annat eller söka ett tredje jobb. Inget av det känns särskilt lockande. 

Så nu känner jag mig mest tom och väldigt less på att få småtjänster hela tiden. Jag tänker att det inte är för mycket begärt att få ett jobb som är halvtid eller åtminstone 75% - men det verkar som att det är det, för det händer ju inte...

Inga kommentarer: